Najvažnije vijesti:



Prehranom do zdravih arterija


3. 03.
2010.

Tri načina prehrane - mediteranska, te one siromašne masnoćama i ugljikohidratima - jednako su učinkovite u "čišćenju" začepljenih srčanih arterija, utvrdila je grupa izraelskih naučnika...

Zdrava salata - mediteranska
Zdrava salata - mediteranska


Istraživanje provedeno na 140 osoba pokazalo je da navedeni načini prehrane mogu smanjiti nakupljanje masnih naslaga (plakova) na stijenkama arterija.

Naučnici izraelskog Univerziteta Ben-Gurion su, nakon dvogodišnjeg istraživanja, utvrdili da se na spomenuti način nakupljanje plakova može smanjiti prosječno za oko pet posto.

Ateroskleroza je progresivno stanje tokom kojega se na unutrašnjim stijenkama nakupljaju masne naslage koje povećavaju opasnost od srčanih i moždanih udara. Izraelski naučnici, u saradnji s američkim, kanadskim i njemačkim kolegama, željeli su utvrditi može li se prehranom "obrnuti" taj prirodni proces povezan sa starenjem.

Dobrovoljci, uglavnom pretili muškarci u dobi od 40 do 65 godina, tokom istraživanja su bili podvrgnuti trima spomenutim načinima prehrane - siromašnoj masnoćama, siromašnoj ugljikohidratima i mediteranskoj, temeljenoj na mnogo voća i povrća i na maslinovom ulju. Uz pomoć 3-D tehnike naučnici su na početku i na kraju istraživanja izmjerili debljinu stijenki karotidne arterije.

Voditeljica studije Iris Shai izjavila je: "Bilo je zanimljivo na kraju ustvrditi da su tri vrlo različite dijete pokazale istovjetan učinak - smanjenje za oko pet posto". Veza bi mogla biti pad krvnog tlaka povezan sa zdravom prehranom.

Prije petnaestak godina, medicinari su vjerovali da se zadebljane stijenke arterija ne mogu više 'stanjiti', no s napretkom medicinskih otkrića ustvrđeno je da je, uz pomoć nekih lijekova, to moguće postići.

"Ovo istraživanje pokazuje da se to može napraviti i bez uzimanja lijekova", rekao je sekretar Britanskog udruženja za kardiovaskularne bolesti, dr. Charles Knight, upozorivši kako su spomenute dijete učinkovite, ali samo na dugoročan period i da ne djeluju poput "čarobnog štapića", odnosno preko noći. - net.hr/studio88.ba


Komentari čitalaca na ovaj tekst (0)

Upišite svoj komentar


Sve vijesti
Najvažnija vijest
Struju najvjerojatnije neće dobiti prije sutrašnjeg dana

Dio Mostara bez struje do sutra, Neum bi mogao dobiti električnu energiju do kraja dana

Prema posljednjim informacijama kojima raspolaže Stožer Civilne zaštite HNK-a stanovnici općine Mostar, koji se električnom energijom snabdijevaju preko Elektroprivrede BiH, struju najvjerojatnije neće dobiti prije sutrašnjeg dana.

Novi sadržaji na sajtu

Ozvaničen početak rada Raiffeisen INVEST

Danas je na konferenciji za novinare ozvaničen početak rada društva  Raiffeisen INVEST - društva za upravljanje otvorenim investicijskim fondovima, a koje je u vlasništvu Raiffeisen banke. Osnovna djelatnost društva je prikupljanje novčanih sredstava javnom ponudom investitorima, te upravljanje prikupljenim sredstvima. Na konferenciji je prezentiran i Raiffeisen CASH – prvi proizvod koji je Raiffeisen INVEST ponudio tržištu.


Zašto baš Vi zaslužujete romantični vikend za dvoje?

Treba vam samo mir, odmor i osoba od koje vam srce brže zakuca da bi romantični vikend bio uspješan? Budite originalni i napišite zašto baš Vi zaslužujete romantični vikend za dvoje u Snježnoj kući Rujište i pruža vam se šansa da ga i osvojite! 


Nova Renault servisna akcija - zamjena ulja po fiksnoj cijeni od 79,99 KM

Renault i Dacia ponovo misle na vlasnike svojih automobila u Bosni i Hercegovini. U okviru nove servisne akcije, koja traje do kraja februara, ovlašteni Renault i Dacia servisi nude besplatan kontrolni pregled cijelog vozila po najvišim standardima.

Kolumna novinarke Adise Busuladžić. Za pregled svih objavljenih tekstova kliknite ovdje.

Adisa Busuladžić (22.februar)

Kako izgledati 10 godina mlađe bez botoxa

Ceo tekst


Adisa Busuladžić (8.novembar)

Berlinski zid i Stari most: Šta se srušilo, a šta izgradilo u mom životu

Ceo tekst


Adisa Busuladžić (16.avgust)

Hercegovac - isti Kenjac

Ceo tekst

Vijesti u rubrikama
Anketa

Ko je najviše zakazao za vrijeme stanja elementarne nepogode?

Gradska uprava

Civilna zaštita

Policija

Kantonalna civilna zaštita

svi zajedno

Rezultat glasanja

s

FOTO: Kakav je požar izbio noćas...

Vjetar je sinoć uzrokovao požar u Cernici, u porodičnoj kući, koja je u potpunosti izgorjela. na sreću, stanarka je spašena bez ikakvih posljedica...

detaljnije detaljnije

Slušajte nas uživo

Studio 88 live

Playeri na kojima streaming radi bez ikakvih problema:
Za korisnike Windowsa:
- Winamp
- Foobar 2000
- VLC (Video Lan Player)

Za korisnike Linuxa:
- Mplayer,
- XMMS,
- Kaffeine,
- Amarok

Ukoliko želite slušati stream playerima kao što su:
-Windows Media Player
-The Core Media Player
-Media Player Classic
-RadLight
-BSPlayer
i mnogi drugi koji koriste DirectShow windows podršku, potrebno je da instalirate ovaj fajl.

Neki playeri kao sto je Windows Media Player ne podržavaju m3u ekstenziju pa se stream može slušati samo direktnim linkom sa ove adrese.

Za slušanje u Real Playeru potrebno je instalirati ovaj fajl.

Više informacija o Ogg Vorbis codecu koji koristimo za streaming možete naći ovdje.